ZBZ u Dubrovniku na 18. Mediteranskom sajmu zdrave prehrane, ljekovitog bilja i zelenog poduzetništva

U Dubrovniku se, u Parku Luja Šoletića od 30. rujna do 3. listopada održao 18. Mediteranski sajam zdrave prehrane, ljekovitog bilja i zelenog poduzetništva, na kojem je sa svojim suradnicima, u sklopu projekta „Zajedno smo bolji i jači na tržištu“ sudjelovala i Zajednica braniteljskih zadruga.

Sajam je organiziralo društvo Dubrovnik Sun d.o.o., u suorganizaciji Dubrovačko-neretvanske županije, Grada Dubrovnika, Hrvatske gospodarske komore – ŽK Dubrovnik, te partnera sajma Obrtničke komore DNŽ-a, Razvojne agencije Grada Dubrovnika DURA, centara za poduzetništvo Dubrovačko-neretvanske županije i Regionalne razvojne agencije DUNEA.

Okupio OPG-ove, male proizvođače, udruge i zadruge koje su predstavili svoje autohtone i domaće proizvde i rukotvorine, a naglasak je bio na ekološkim i tradicionalnim proizvodima.

„Proizvodi su oni koji se i inače pojavljuju na sjamovima. To su suhomesnati proizvodi, kozmetika od prirodnog bilja, čajevi, preparati od bilja, tu su vina, maslinova ulja, med, prerađevine od meda, brački suveniri od kamena… Sve ono što je prirodnog karaktera, dobro je došlo na ovaj sajam i ono što je dobro za unaprjeđenje zdravlja i kvalitete života“, rekao je voditelj sajma mr.sc.Vedran Kraljević.

Sajam se, trebao održati krajem travnja i početkom svbnja, ali je zbog pandemije koronavirusa otkazan. Novi termin pronašao je početkom jeseni.

„Pokazalo se koliko ljudi zapravo žele domaće proizvode. Već 18. godina naši sugrađani očekuju ovaj sajam kako bi kupili nešto domaće hrane, biljne i ljekovite proizvode. Dakle, sajam je uistinu potreban i ova inicijativa je pronašla načina da se održi i u pandemijskim uvjetima“, rekao je gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković.

U sklopu aktivnosti vezanih uz projekt „Zajedno smo bolji i jači na tržištu“ Zajednica braniteljskih zadruga predstavila je projekt, te autohtone i domaće proizvode svog suradnika, Modro zelene zadruge kao i novootvoreni webshop „Zajedno naše“, koji se može posjetiti putem ove poveznice, a više informacija o suradnji vezanoj za web-shop mogu se pronaći ovdje.

Proizvodi koje je Modro-zelena zadruga predstavila uključivali su Societas vina, ekstra djevičansko maslinovo ulje, suhe smokve, namaz od smokve, voćne likere i svježe proizvode poput mandarina i jabuka, a Zajednica braniteljskih zadruga je izlagače i dionike koji će biti u funkciji transformacije poslovanja na koncept društvenog poduzetništva informirala o društvenom poduzetništvu i temama vezanima za EU projekte, financiranje putem EU fondova, autohtonim proizvodima, udruživanjima proizvođača i o ekološkoj proizvodnji.

Projekt „Zajedno smo bolji i jači na tržištu

Projekt „Zajedno smo bolji i jači na tržištu“, UP.02.3.1.03.0021, se provodi na poziv „Jačanje poslovanja društvenih poduzetnika – faza I“ Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike. Vrijedan je 1.108.497,50 kuna, za što je ZBZ dobila bespovratna sredstva – u iznosu od 85% projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda, dok ga je u iznosu od 15% sufinancirala Republika Hrvatska iz državnog proračuna – i to u sklopu Operativnog programa „Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020.” Provodi se na poziv „Jačanje poslovanja društvenih poduzetnika – faza I“ Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, koje je posredničko tijelo razine 1. Posredničko tijelo razine 2 je Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva.

Share this post