mandarine i turizam

Mandarine i turizam

Dolina Neretve je daleko najpoznatija po mandarinama, što potvrđuje činjenica da je još nazivaju i dolinom mandarina. Podaci govore da na cijelom neretvanskom području raste oko milijun i tristo tisuća sadnica godišnje koje daju i do 60 tisuća tona plodova. Nije ni čudo da se zadnjih godina intenzivno razvija turizam koji je usko povezan s mandarinom. Berba mandarina je turistima postala atrakcija, provode vrijeme u prirodi okruženi prelijepim krajolikom te je to događaj koji će im zasigurno ostati u pamćenju. Mandarina ima puno potencijala da se još više uključi u turizam.

Neke od ideja su ponuda i upoznavanje turista s raznim proizvodima od mandarine. Tu se mogu uvrstiti delicije poput kolača, džemova, arancina, likera i slično. Nakon što završe s berbom, turistima se ponudi opcija da se uključe u pravljenje slastica zajedno s domaćim ljudima koji imaju iskustva. Na takav način bi imali priliku naučiti nove recepte, ali i kupiti  gotove proizvode. Takve kulinarske radionice privukle bi turiste koji vole otkrivati nova jela i okuse, te uživati u ugodnom društvu i upoznavanju običaja.

Organizacija sajmova za vrijeme događaja koji privlače veliki broj ljudi poput Maratona lađa odlična je prilika za promociju proizvoda. Maraton lađa je jedan od najpopularnijih događaja u Hrvatskoj te za turiste predstavlja veliku atrakciju. Održava se u kolovozu kada nije sezona mandarina, međutim mogu se ponuditi brojni proizvodi kao što su džem od mandarine, sok, rakije, čak i kozmetika (sapuni, kreme), eterična ulja i slično. Uz maraton, tu su još i druga događanja na koja dolaze ljudi iz raznih krajeva; smotra folklora „Na Neretvu misečina pala” i Rimska noć u Naroni. 

Dolina Neretve je omiljena i među biciklistima, kako domaćim tako i stranim. Za rekreativce dolina nudi biciklističke staze kroz prirodu. Organizacija mjesta za odmaranje i osvježenje, pogotovo u toplim mjesecima, izvrsna je ideja za prodaju sokova od mandarine i energetskih pločica, koje bi se mogle početi proizvoditi uz partnerstvo s poduzetnicima ili malim proizvođačima koji bi mogli proizvoditi takve proizvode.

Eterična ulja postaju sve više zastupljena u životima ljudi jer su ona zapravo najljekovitiji dio biljaka. Organizacija aromaterapeutskih radionica idealna je za turiste koji žele u kratkom roku naučiti kako praviti ovakve proizvode uz malo vremena i truda. Upoznali bi se sa brojnim ljekovitim svojstvima mandarina kao i ostalih biljaka. Izrada prirodnih proizvoda za njegu tijela i lica, balzama za usne i slično, šetnja u prirodi i druženje na svježem zraku izvrsna je ponuda za turiste.

Ovo su samo neke od ideja koje bi se uz suradnju i uključivanje poduzetnika i obrtnika mogle ostvariti te na taj način proširiti iskoristivost mandarine na ovom području. Uključivanje stručnjaka i ljudi koji se već bave preradom mandarina omogućilo bi povećanje poslovanja i prihoda što dugoročno vodi do otvaranja novih radnih mjesta. Za ostvarenje ovog cilja potrebno je pokrenuti se, napraviti realističan i prihvatljiv plan koji će biti u skladu sa Strategijom razvoja poljoprivredne proizvodnje u kojoj će se moći prepoznati turistička ponuda vezana uz mandarinu, što će u konačnici poboljšati poslovne prilike i život lokalnog stanovništva uz rijeku Neretvu.

Share this post